BRANJE ZA GLOBALNI MIR IN ŽIVLJENJE V HARMONIJI

Avtor: | Okt 26, 2022 | Dogaja, Obvestila

 

Vsako leto v mesecu oktobru šolske knjižnice praznujemo mednarodni mesec šolskih knjižnic. S praznovanjem želimo slovensko javnost opozoriti na delo šolskih knjižnic in izpostaviti njihov pomen pri vzpostavitvi pozitivnega odnosa do knjižnic in branja. Z letošnjim sloganom, ki je naveden v naslovu, se zavedamo povezave med branjem, knjigami, šolskimi knjižnicami in tem, da lahko skupaj soustvarjamo mir in posledično življenje v harmoniji. V šolski knjižnici se trudimo ustvariti oazo miru, strpnosti in razumevanja med vsemi. 

Ob tej priložnosti smo pred knjižnico s pomočjo izdelkov nekaterih učencev iz 4. in 5. razreda postavili razstavo na temo slogana “Branje za globalni mir in življenje v harmoniji” (naslovna fotografija), učencem, ki so prišli v knjižnico po pouku pa smo zastavili vprašanje “Zakaj rad prihajaš v knjižnico”.

Pri rednih urah knjižnično informacijskih znanj (KIZ) smo s tretješolci otvorili branje za Bralno značko, pokazali kje stojijo priporočilni seznami in kako najdemo knjige, ki so na njih. Nato smo se s pomočjo pravljice Zmajček Taj pogovarjali o drugačnosti in igranju v harmoniji. Po pravljici so narisali svojo najljubšo igro s prijatelji. Nekaj nastalih slik smo razstavili v knjižnici.

V knjižnico smo prav tako povabili četrtošolce. Ob vstopu v II. vzgojno-izobraževalno obdobje se spremeni tudi postavitev knjižnega gradiva. V četrtem razredu učenci začnejo brati leposlovje za srednjo starostno stopnjo (pionirji od 10. do 12. leta) – to je leposlovje, ki je postavljeno na policah z modrimi črkami. Zato smo jih naprej seznanili z lokacijo “modrega” leposlovja in njegovo postavitvijo. Nato smo s pomočjo pravljice Tu blizu živi deklica razbijali stereotipe, predsodke in poskušali približati pomembnost pogovora, komunikacije in postavljanja vprašanj med sošolci ter med drugačnostjo. Po pravljici smo jim na kratko predstavili še strip in jih prosili, da narišejo svojega na temo krivica in srečen konec. Tako je sledilo ustvarjanje stripovskih zgodb, s katerimi so nadaljevali potem še v razredu.

S tremi osmošolkami smo se vključili v bralno tekmovalno dogodivščino Odprta knjiga: GG4U, ki povezuje spletne medije in branje na zabaven način. Učenke so že ugotovile naslov prve knjige in rešile prvo nalogo v portalu Classcraft. Čaka jih še 5 knjig in z njimi povezanih nalog vse do maja. Želimo jim vso srečo, da osvojijo nagrado.

 

Lepe bralne počitnice.

 

Naslovna foto: Šolska knjižnica

Dostopnost